Publicerat: / Cirton- tänker

Mr. Grey

Jag läste böckerna om den sadistiska kvinnohataren och de var de sämsta jag läst. Inte bara för att en sadistisk kvinnomisshandlare målas upp som någonting jättebra, någonting som alla kvinnor vill ha och behöver utan för att tjejens väninna inte får en större roll, den enda i historien som inser den sanna bilden av idioten.

Förstår inte varför folk älskar böckerna, hur alla vill ha en sån man och ett sådant förhållande. Jag kan bara tala om att det inte är alls är kul eller bra för en människa att vara tillsammans med en psykopatisk manipulerande idiot som förstör ditt liv bara för att han är osäker på sig själv.

Och nu har jag gett två timmar av mitt liv för att se den sämsta filmen i mitt liv. En film som gick så sakta att man kunde gå bort i en kvart utan att ha missat någonting, en film utan handling och utan fängslande snygg man som det står i boken att han är.
 
Jag vill att kärleken till MR. Grey ska dö. Det finns andra mycket bättre sex böcker som handlar om romantik och inte kvinnohatare (har jag hört och jag tvivlar inte en sekund på det).

Sammanfattning om böckerna: 
Första boken handlar om en man som njuter av att se kvinnor lida och lyda honom. Han njuter av att slå kvinnor tills de inte kan gå för att sedan kunna ta hand om dom, han manipulerar kvinnor genom misshandel, sex och pengar för att de till slut ska tro att de enda de böjer är honom. Och han lyckas, han bryter ner en kvinna som aldrig varit i ett förhållande eller vet någonting om BDSM för att få som han vill. Hon är inte fri att göra som hon vill. För att han inte ska bli arg och slå henne måste hon bete sig som hans slav hela tiden.

De andra två böckerna handlar om ingenting. Böckerna hoppar från sex, till deckare, till skit, till dålig deckare igen.
Sen till slut och äntligen tog dom slut och jag har aldrig läst böcker så sakta i hela mitt liv. Det var 4 månader av mitt värdefulla liv. 

Se handlingen för vad den är och önskar aldrig att ni hade ett sånt förhållande någonsin. Alla förtjänar riktig kärlek.
 
 


Postat av: milina.blogg.se

Jag har inte sett den eller läst den. Men tänker inte göra det heller. Läste en riktigt bra krönika av Daniel Paris om filmen, som verkligen fick mig att tänka och som fick mig att hålla mig undan och inte stödja denna film/bok!

2015-03-18 @ 17:09:03
http://milina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Cirton

Jag dansar som en idiot och hoppas att du ser när jag hoppar upp och ner. Jag dansar som en idiot..